טכניקות לניהול כעסים - שיטת סילבה
הצלחה בלימודים בשיטת סילבה

הצלחה בלימודים בשיטת סילבה

לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו יושבים מול הספרים או המחשב, מנסים להתרכז, אבל המחשבות מתפזרות לכל כיוון. אנחנו קוראים את אותו קטע שוב ושוב בלי לקלוט אותו… או בוהים בשורות… והראש שלנו נודד למקום אחר לגמרי. ברגע שאנחנו קולטים מה קורה איתנו, ברגע שאנחנו חוזרים לכאן ולעכשיו ורואים שרק בזבזנו זמן יקר ולא התקדמנו לשום מקום… הלחץ עולה, התסכול מצטבר, ותחושה של חוסר אונים או כעס משתלטת עלינו. זה יכול לקרות – בבית הספר, באוניברסיטה, ואפילו בעבודה כשאנחנו צריכים ללמוד חומר חדש.

מצבים כאלה גורמים לנו להאמין שאולי אנחנו לא מספיק טובים… שאולי אין לנו את הכישורים או היכולת כמו לאחרים ללמוד ולהצליח בכך… וזה מהר מאד מוביל אותנו לדימוי עצמי נמוך ולחוסר ביטחון… ואצל חלק מאיתנו להרים ידיים ולהתייאש. חלק גדול מהחיים שלנו סובב סביב למידה…

אז איך בעצם אפשר להצליח בלימודים?

הצלחה בלימודים היא לא רק עניין של לעבור מבחן בציון גבוה – זה הרבה יותר עמוק מזה. כשאנחנו מצליחים בלימודים, אנחנו מרגישים שאנחנו מבינים את החומר. אנחנו לא רק זוכרים אותו, אלא יודעים ליישם אותו כשצריך. זה הרגע שבו אנחנו מרגישים שיש לנו שליטה אמיתית. קחו לדוגמה סטודנט לרפואה – הוא לא רק צריך לזכור את כל פרטי האנטומיה, אלא גם להבין איך כל דבר פועל, לאבחן בעיות ולהציע פתרונות. או נגר – הוא לא רק לומד על סוגי העצים, אלא משתמש בידע כדי ליצור משהו חדש ומיוחד במו ידיו.

אבל מה נדרש מאיתנו כדי להגיע לשם? לרצות, להאמין ולצפות להצלחה. זה נשמע פשוט, אבל כאן בדיוק הרבה מאיתנו נתקעים.

הצלחה בלימודים בשיטת סילבה

איך הרצון והאמונה משחקים תפקיד?

כדי להצליח בלימודים, אנחנו קודם כל צריכים לרצות את זה באמת. כשאנחנו באמת רוצים משהו – שיהיה לנו חשוב להשקיע ולהגיע להישגים… נהיה עם הרבה מוטיבציה להתמודד עם מה שידרש, כי יש לנו רצון עז להצליח. אבל אם אנחנו לומדים רק בגלל שמישהו אחר אמר לנו, או כי זה מה ש"צריך"… המוטיבציה שלנו לרוב לא גבוהה במיוחד. תחשבו על זה רגע: כשבחרנו תחום לימודים שאנחנו אוהבים, היינו מלאי אנרגיה וחדורי מטרה. אבל אם בחרנו משהו מתוך לחץ… הרצון להצליח די דעך כשהתחילו להתעורר קשיים או כשהיה קצת משעמם.

בנוסף לרצון, חשוב שנאמין בעצמנו וביכולת שלנו להצליח. אמונה בהצלחה שלנו היא מאד משמעותית. אם נחזור ונאמר לעצמנו שאנחנו לא נצליח… שהחומר הזה פשוט גדול עלינו… אז האמונות האלה יחסמו אותנו מלהתקדם. המוח שלנו שומע את המחשבות השליליות האלה, ומגיב בהתאם – הוא מתחיל להאמין שאין סיכוי. אז מה עושים? כאן שיטת סילבה נכנסת לתמונה. השיטה מלמדת אותנו איך לקחת את המחשבות השליליות האלה ולהחליף אותן במחשבות מחזקות. אנחנו לומדים להרגיע את המוח, להיכנס למצב שבו אנחנו שולטים במחשבות שלנו – ולא הן בנו. כשהמחשבות חיוביות אז גם תהיה לנו ציפיה חיובית להצלחה.

הסיפור שלנו עם נועה: ממאבק להצלחה

נועה, כמו רבים מאיתנו, הייתה תלמידה טובה, אבל כשהגיעו המבחנים – הלחץ הכריע אותה שוב ושוב. "הייתי יושבת שעות ללמוד, אבל ברגע האמת, המוח שלי היה מתבלגן. לא אחת היה לי "בלאק אאוט" כל מה שלמדתי נעלם, ויצאתי מהמבחן בתחושת כישלון," היא מספרת.

אמא של נועה, דפנה, ראתה את הקושי שלה מקרוב והרגישה שהיא חייבת לעזור. היא החלה לחפש פתרונות, לשוטט באינטרנט ולעלעל בספרי-עזר, עד שנתקלה בשיטת סילבה – שיטה שבין היתר, מסייעת לשפר ריכוז ולהפחית לחץ. אחרי שחקרה קצת על השיטה, היא פנתה לנועה. "נועה, שמעתי על שיטה שיכולה לעזור לך להתרכז ולהירגע לפני המבחנים ובמבחנים עצמם," היא אמרה.
נועה, שהייתה סקפטית, השיבה: "אמא, אני לא יודעת… "

אבל דפנה התעקשה בעדינות. "לא נמאס לך שכל ההשקעה שלך יורדת לטמיון ושאת חווה תסכול כל פעם מחדש? אני באמת מאמינה שזה יכול לעזור לך. מה יש לך להפסיד? תנסי, מקסימום זה יעבוד" היא קרצה בחיוך.

נועה התלבטה. גם ככה היה לה עומס בלימודים וכל דקה חשובה… והיא לא רצתה סתם לבזבז זמן יקר. אבל אחרי שיחה ארוכה עם אמא, נועה החליטה לנסות. היא נרשמה לקורס, והחלה לתרגל את שיטת סילבה. כבר אחרי השבוע הראשון, נועה התחילה להרגיש שינויים קטנים אך משמעותיים. "כשישבתי ללמוד למבחן תחושת הלחץ התמידית שהיתה לי ירדה בצורה משמעותית. שמתי לב שהפסקתי להגיד לעצמי: איזה לחץ… אני לא אספיק… יש לי יותר מדי חומר. הייתי הרבה יותר מרוכזת וממוקדת במה שרציתי ללמוד. גם לא הפריעו לי בכלל הצעקות של האחים שלי מהחדר השני ולא יצאתי בעצבים להשתיק אותם".

בשבוע השני ללימוד ותרגול השיטה, הגיע המבחן הראשון. נועה ניגשה אליו בתחושה שונה. "לא היה שינוי דרמטי", היא מספרת "אבל הרגשתי שאני פחות לחוצה ויותר ממוקדת. המחשבות לא קפצו לי לכל כיוון והייתי הרבה יותר רגועה… והכי חשוב – לא היה לי בלאק אאוט. הצלחתי לזכור הרבה מהחומר בצורה ממש טובה, ואפילו קיבלתי ציון הרבה יותר גבוה ממה שציפיתי. זה נתן לי המון כוח להמשיך לתרגל למרות העומס הרב והזמן הקצר שהיה לי להתכונן למבחן הבא"

המבחן הבא, היה חמישה ימים לאחר מכן. במשך חמשת הימים הללו נועה התמידה בתרגולים כדי להמשיך ולהעמיק את הריכוז והרגיעה שלה וגם הוסיפה לפני כל למידה את הטכניקות שלמדה בשיטת סילבה איך להתכונן למבחן.  נועה הרגישה שיפור נוסף. "הפעם במבחן, הרגשתי שהמוח שלי באמת עובד איתי ולא נגדי. הייתי הרבה יותר ממוקדת ויכולתי לשלוף את החומר בצורה חלקה יותר. כל פעם שדעתי הוסחה או לחץ קטן צף… מיד השתמשתי בסימן המיוחד למוח שהחזיר אותו לריכוז מקסימלי ולרגיעה והתשובות פשוט קפצו לי בקלות. זה היה רגע שבו הרגשתי ביטחון עצמי אמיתי."

ככל שנועה המשיכה ללמוד את השיטה ולתרגל, היא הבינה ששיטת סילבה לא רק עוזרת לה בלימודים, אלא גם נותנת לה כלים להתמודד עם הלחץ ביום-יום ועוזרת לה להפוך את הלמידה לחוויה הרבה יותר נעימה ומוצלחת.

הצלחה בלימודים בשיטת סילבה

איך שיטת סילבה יכולה לשנות את הדרך שבה אנחנו לומדים?

שיטת סילבה לא מלמדת אותנו רק איך להירגע – היא מלמדת אותנו איך לאמן את המוח שלנו להתמודד עם לחץ, לשפר את הריכוז ולהצליח בלימודים. דרך תרגילים פשוטים ומאד יעילים אנחנו לומדים להפעיל את המוח בצורה אחרת. קודם נותנים לו סביבה רגועה לעבודה. אח"כ מלמדים אותו לפעול בתדר אלפא שמאפשר לנו חשיבה ברמה של גאונים. בנוסף אנחנו מאמנים אותו שבמקום שהמחשבות ישתלטו עלינו, אנחנו שולטים בהן. כמו כן, אנחנו לומדים לזכור טוב יותר, להתמקד במה שחשוב, ולגשת לכל מבחן או משימה עם הרבה יותר ביטחון.

זה תהליך שמאפשר לנו להאמין ביכולת שלנו להצליח, ולהפוך את המוח לכלי חזק שמקדם אותנו במקום לעכב אותנו.

הדרך להצלחה מתחילה עכשיו

שיפור הישגים לימודיים הוא תהליך שאפשר להתחיל כבר היום. שיטת סילבה מציעה כלים פשוטים ואפקטיביים שמאפשרים לנו לשנות את הדרך בה אנחנו לומדים ולהפוך את המוח שלנו לשותף מלא בתהליך. לא משנה כמה קשה החומר או כמה מבחנים יש לפנינו – בעזרת הכלים הנכונים, אנחנו יכולים לשפר את הריכוז, לזכור טוב יותר, ולהגיע לתוצאות שהן לא רק טובות – אלא מדהימות.

אז למה לחכות? בואו נצא יחד לדרך, נגלה איך שיטת סילבה יכולה לשנות את הדרך שבה אנחנו לומדים, נרגיש בטוחים יותר ונהפוך את הלמידה להרבה יותר קלה ומהנה. ההצלחה כבר כאן – כל מה שצריך זה לתת למוח שלנו את הכלים הנכונים ולעשות את הצעד הראשון.

 

הצטרפו למיליוני אנשים ברחבי העולם שכבר נהנים מחיים טובים יותר:

  • הרפיה ושלווה: למדו טכניקות יעילות להתמודדות עם לחץ וחרדה.
  • שינוי אמונות מגבילות: התגברו על מחשבות שליליות ופתחו חשיבה חיובית.
  • הגשמת מטרות: הגדירו יעדים ברורים ותכננו את הדרך להצלחה.
  • חיבור לתת המודע: גלו את הפוטנציאל האישי הטמון בכם.
  • פיתוח האינטואיציה: קבלו החלטות נכונות יותר וסימכו על תחושת הבטן שלכם
  • בריאות מיטבית: שמירה על בריאות תקינה

בקורס תלמדו:

  • טכניקות הרפיה עמוקות: השתחררו מהסטרס והגיבו ברוגע.
  • חשיבה באלפא: רמת מודעות מיוחדת המאפשרת חשיבה אחרת וגישה לתת המודע.
  • חשיבה חיובית: למדו לחשוב חיובי ושנו את האמונות שלכם ממגבילות למעצימות
  • שיפור הזיכרון והריכוז: זיכרו דברים בקלות רבה יותר והתמקדו במשימות.
  • חיזוק האינטואיציה והיצירתיות: פתחו פתרונות חדשניים וחשיבה מקורית.
  • להפעיל את המוח המרפא: שפרו את הבריאות, זרזו החלמה והפיגו כאבים.
  • תכנות חלומות: תזמינו חלום כדי לפתור בעיה או אתגר.
  • תקשורת סובייקטיבית: איך להעביר מסר למישהו אחר בלי לדבר איתו.
  • הדמיות מודרכות: עשו שימוש בכוח הדמיון להשגת מטרות.

הקורס מתאים לכולם:

  • אנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם.
  • מי שרוצה להצליח באתגרים שונים או לפתור בהצלחה בעיות.
  • אנשים שרוצים לשפר את הבריאות ולהתגבר על כאבים פיזיים.
  • מי שרוצה מערכות יחסים טובות עם יקיריו, עם עצמו, עם כסף ועם אחרים
  • כל מי שרוצה להגשים חלומות ולפתח את הפוטנציאל האישי שלו.
  • כל מי שמעוניין לחיות ברווחה ולממש את היעוד שלו.

אל תחכו, הירשמו עוד היום לשיחת התאמה אישית ללא עלות!


רוצים גם אתם לגלות את שיטת סילבה?

 


למידע על הקורסים והסדנאות שלנו

השאירו פרטים ונציג של מכון סילבה יחזור אליכם בהקדם:



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.